De fractie van de VVD in Huizen zet zich in als verkeersregelaar tijdens de Avondvierdaagse 2019.

Op maandag 20 mei liepen ruim 1750 deelnemers de eerste 5 of 10 kilometer van de Avondvierdaagse in Huizen. Vier maanden geleden hing de vlag er anders bij. Het bestuur van de Avondvierdaagse Huizen had het besluit moeten nemen om de Avondvierdaagse in 2019 niet door te laten gaan. De belangrijkste oorzaak hiervoor was het gebrek aan verkeersregelaars, waardoor de organisatie geen garantie kon geven voor een veilig verloop

De VVD Huizen vindt dit een belangrijk evenement waar sport en bewegen onder de aandacht van de hele Huizer bevolking wordt gebracht en waarvoor de jeugd achter het ‘computerscherm’ vandaan komt. Daarom hebben wij in de commissie Sociaal Domein in januari vragen gesteld over de mogelijkheden om de avondvierdaagse toch door te laten gaan. Gelukkig deelde het college onze zorgen en bevestigden ze dat het al hun volste aandacht had.

Nu, vier maanden en een online opleiding verkeersregelaar later, lopen ruim 1750 deelnemers de Avondvierdaagse, met dank aan de organisatie van de Avondvierdaagse, alle vrijwilligers, de gemeente én gemeenteraadsleden. Een mooi voorbeeld van wat er in Huizen allemaal mogelijk is als we gezamenlijk de schouders er onder zetten.