Homerun: LED-verlichting geïnstalleerd bij BSV De Zuidvogels

Tijdens de Raadsvergadering op 22 maart 2018 heeft de VVD in Huizen een motie ingediend om een voorziening te treffen, waar sportverenigingen een beroep op kunnen doen voor een subsidie voor het vervangen van hun huidige veldverlichting door LED-verlichting. Tien maanden later is de eerste LED-installatie in bedrijf genomen. De eerste win-win-win gerealiseerd:

Win 1. Duurzaamheid

BSV De Zuidvogels is een sportvereniging, die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. Ze zamelen al 16 jaar 2x per maand oud papier in binnen de gemeente en ze scheiden afval vanaf het prille begin. Met de installatie van de LED-verlichting versterken zij de voorbeeldfunctie die zij voor leden en omwonenden vervullen.

Win 2. Continuïteit

Vorig jaar januari werden De Zuidvogels 'verrast' door de KNBSB met de mededeling dat de lichtinstallatie van hun softbalveld niet voldeed aan de eisen. Als de verlichting niet zou worden aangepast, zou de vereniging geen avondwedstrijden meer mogen spelen. Met name aan het begin en einde van het seizoen, in april/mei en september, zou dit een uitdaging met de bezetting van de velden tot gevolg hebben gehad, waardoor ze uiteindelijk ´nee´ hadden moeten verkopen aan enkele van hun teams. Nu voldoen de Zuidvogels weer aan alle lichteisen van de KNBSB en kunnen alle leden van deze mooie vereniging gewoon hun wedstijden blijven spelen.

Win 3. Besparing van energie én kosten

LED-verlichting bespaart energie én kosten. Beter voor het milieu én de club.

VVD Huizen is er trots op dat we deze mooie sportvereniging hebben kunnen helpen bij het vervullen van hun belangrijke maatschappelijke rol en wensen hen veel sport succes en spel plezier. Homerun!