VVD Huizen huldigt badmeesters Oldenzeel

Vrijdag 10 februari jl. deelde Marco Wiesehahn, VVD-Statenlid in Noord-Holland een mooie VVD-taart uit aan twee personen die iets bijzonders voor de Huizer (sport)gemeenschap hebben gedaan. Daarbij aanwezig waren Jessica Prins, fractievoorzitter, Willem Meijerman, fractiesecretaris en Joël van der Veer, steunfractielid van de VVD Huizen.

“Inwoners van verdienste”

Die twee personen waren: Geert Oldenzeel en zijn zoon Erik Oldenzeel, beide langjarig bedrijfsleiders en badmeesters van het openluchtzwembad De Sijsjesberg in Huizen. Het zwembad wed in 1953 geopend door de toenmalige minister Suurhoff. In 1970 kwam Geert Oldenzeel in dienst. Hij was er nog maar net, toen het zwembad landelijke bekendheid kreeg, omdat jongeren een kraakactie op touw zetten om er op zondag te kunnen zwemmen. “Meester Geert”, zoals hij genoemd werd, werd al gauw het onmiskenbare boegbeeld van het zwembad. Talloze kinderen hebben zwemles van hem gehad en evenzoveel kinderen hebben nog dierbare herinneringen aan die tijd. De prachtig gelegen Sijsjesberg groeide al snel uit tot een publiekstrekker en is dat nog steeds. Het bad trok in 2016 bijna 100.000 bezoekers, met daaronder veel gasten van ver buiten Huizen. Erik Oldenzeel nam in 2003 het stokje van zijn vader over. Sindsdien is het bad ingrijpend gemoderniseerd, waarbij een op zonne-energie werkende verwarmingsinstallatie een flinke besparing op de stookkosten heeft opgeleverd. Erik heeft diverse plannen om het zwembad qua faciliteiten verder uit te breiden en nog publieksvriendelijker te maken.

Doel

Met de VVD Taartenactie, die jaarlijks rondom Valentijnsdag wordt gehouden, worden mensen of organisaties in het zonnetje gezet vanwege hun bijzondere inzet voor de gemeenschap in hun buurt, wijk, dorp, stad, of regio. De VVD Taartenactie vindt dit jaar voor de elfde keer plaats.